• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 27 آبان 1399
کد مطلب : 116040
+
-

کیوسک/روزنامه الاخبار [لبنان]/کودتا در پنتاگون؛ نشانه خروج از خاورمیانه


روزنامه الاخبار در صفحه نخست خود به تغییر و تحولات گسترده در وزارت دفاع آمریکا پس از شکست ترامپ در انتخابات پرداخته و آن را نوعی «کودتا» علیه سیاست‌های این کشور نامیده است. به نوشته این روزنامه، برکناری گسترده مدیران کلیدی در این وزارتخانه، راه را برای عملی‌شدن برخی سیاست‌های ترامپ، ازجمله خروج از خاورمیانه باز می‌کند. محدودیت زمانی و موانع اداری در پنتاگون، اصلی‌ترین چالش‌های عملی‌شدن این سیاست‌ها به‌شمار می‌روند.


روزنامه گاردین [انگلیس]
جانسون دوباره قرنطینه شد

گاردین در گزارشی در صفحه اول خود از قرنطینه دوباره نخست‌وزیر انگلیس خبر داد. در این گزارش به نقل از دفتر نخست‌وزیر انگلیس نوشته شده که جانسون به‌دلیل تماس با فردی که آزمایش کرونای او مثبت بوده، قرنطینه می‌شود. به نوشته گاردین، جانسون اما حالش خوب است و هیچ‌گونه علائمی ندارد و کارها را از راه دور اداره خواهد کرد. نخست‌وزیر انگلیس، 8‌ماه قبل نیز به ویروس کرونا مبتلا شده بود.


روزنامه چاینادیلی [چین]
امضای توافقنامه شراکت جامع اقتصادی

روزنامه چاینادیلی به امضای توافقنامه شراکت جامع اقتصادی (RCEP) برای ایجاد بزرگ‌ترین منطقه آزاد تجاری جهان با حضور 10کشور منطقه آسیا-پسیفیک و با محوریت چین پرداخته است. این توافق حدود 30درصد از جمعیت کل جهان (2.2میلیارد نفر جمعیت) و تولید ناخالص داخلی مجموعا 26.2تریلیون دلار را دربرمی‌گیرد. حذف تعرفه دست‌کم 92درصد از کالاهایی که بین کشورهای عضو توافق رد و بدل می‌شود، بخشی از مزایای توافق تجاری جدید است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید